Vaks med nyt tæppe

Vaks fik “nyt” hundetæppe. Det er fra Genbrugs og passer ham helt fint. Blødt, dejlige klare farver og sjove dyr. Vaks var superglad og hyggede sig gevaldigt!

MEN

se lige her, hvor flot en hund kan ligge: Ramses tæppe

Nu gør jeg ikke så meget i patchwork og slet, slet ikke så fint. Jeg har kun forsøgt mig med helt enkle ting lavet af stofrester og dele fra familiens tiloversblevne tøj. Jeg strikker langt mere.

Videre i blogverdenen så jeg så dette herlige hønsestriktæppe . Nu er jagten på hunderelaterede strikkemønstre gået ind. Det ville være sjovt, hvis jeg kunne strikke et tæppe til Vaks af samme type, men med eks. små hunde, kødben og poteaftryk. De første par småmønstre har jeg fundet her

Hundehår på strik, poter der hænger i masker….jo jeg er blevet advaret i Webstrik. Jeg har også tænkt på det selv. Praktisk er det ikke, men det vil være sjovt at samle mønstre og garnrester. Siden garanteret hyggeligt strik, når inspirationen til andre arbejder har svært ved at indfinde sig. Maskinstrik var også en mulighed. Nu får vi se, hvad det bliver til….ideer kommer hele tiden til!

Skriv en kommentar